Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Мурованокуриловецький районний суд Вінницької області розміщується в двоповерховій будівлі, розташованій за адресою: смт. Муровані Курилівці, вулиця Комарова, 8, загальною площею будівлі 596,3 кв.м, загальною площею, яку займає суд - 455 кв.м. В будівлі, окрім суду розташоване Управління державної казначейської служби України у Мурованокуриловецькому районі.
В приміщенні обладнано 3 зали судового засідання, облаштовані кабінети, для громадян облаштовані місця для очікування розгляду справ, місця для ознайомлення з матеріалами справ (канцелярія), встановлені інформаційні стенди, на яких громадяни взмозі отримати відомості про рух справи, зразки документів та інші відомості.
Суд забезпечений 3 комплексами аудіо-відео фіксації судового засідання «Акорд», мобільною системою звукозапису - ноутбуком. На балансі суду знаходиться 2 сервери, 17 персональних комп'ютерів та інша оргтехніка. Хочу зазначити, що всі працівники апарату суду забезпечені комп’ютерною технікою.
Зал судових засідань № 1 обладнаний програмно- апаратним комплексом відеоконференцзв’язку.
Судочинство здійснюють двоє професійних суддів. 19 років суддівського стажу має Т., 6 років працює суддею К.
За дев'ять місяців 2019 року суддями розглянуто 238 справ усіх категорій, в тому числі:
48 кримінальних проваджень; 348 клопотань, скарг, заяв під час досудовго розслідування; 15— в порядку виконання судових рішень;
341 цивільну справу, з яких: 286 справ - позовного провадження, 55- окремого провадження; 1 заяву про перегляд заочного рішення, 1 заяву про відновлення втраченого судового провадження, 6 клопотань, заяв, подань у порядку виконання судових рішень;
6 справ адміністративного судочинства;
174 справи про адміністративні правопорушення.
Середньомісячне навантаження на одного суддю за дев'ять місяців 2019 року становило 59 справ: кримінальні -26; цивільні - 22; справи в порядку адміністративного судочинства -1; справи про адміністративні правопорушення -11.
За дев'ять місяців 2019 року в апеляційному порядку було оскаржено 30 рішень Мурованокуриловецького районного суду. З них:
16 судових рішень залишено без змін. По 4 цивільних справах скасовано рішення з ухваленнях нових в справах про визнання спадщини відумерлою, про встановлення факту родинних відносин, про стягнення боргу за договором позики, про стягнення заборгованості, про розірвання договору оренди земельної ділянки.
Скасовано ухвалу про залишення позовної заяви без розгляду за позовом Л. до Могилів-Подільської міської ради, Л., Л. про визнання права власності на прибудови, а справу направлено для продовження розгляду.
Також скасовано окрему ухвалу в частині щодо зобов’язання Департаменту захисту споживачів Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів , а також Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг в межах своєї компетенції перевірити діяльність Приватного підприємства "Автех" та Приватного підприємства "Консал-ДІ" на предмет дотримання вимог Закону України «Про захист прав споживачів» в частині здійснення ними нечесної підприємницької діяльності та вжити заходів для попередження такої діяльності
Скасовано 2 ухвали слідчого судді з постановленням нових ухвал.
По інших справах не має результатів розгляду Апеляційним судом Вінницької області.
Робота зі зверненням громадян організована відповідно до Закону України «Про звернення громадян» та Інструкцією з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ.
За дев’ять місяців 2019 року судом розглянуто два звернення громадян та одне звернення депутата Вінницької обласної ради.
З метою належної організації особистого прийому громадян в суді затверджений графік прийому громадян головою суду, керівником апарату суду. Графік прийому громадян розміщено у приміщенні суду на довідковому стенді, а також на офіційній веб-сторінці суду.
Публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених Законом “Про доступ до публічної інформації”.
Право на доступ до інформації — гарантоване статтею 34 Конституції України.
Запит на інформацію – це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться в його володінні (наприклад, інформація щодо використання бюджетних коштів або копія рішення сесії міської ради). Тобто йдеться про раніше створену інформацію, якою володіє розпорядник. Для відповіді на інформаційний запит розпорядник не повинен створювати нову інформацію (готувати аналітику, надавати роз’яснення тощо).
Мурованокуриловецький районний суд є розпорядником певного об’єму інформації в зв’язку з чим періодично в дану організацію надходять інформаційні запити в рамках ЗУ «Про доступ до публічної інформації».
Реєстрація та облік даних запитів ведеться відповідальною особою в журналі реєстрації інформаційних запитів. Впродовж дев’яти місяців 2019 року до суду надійшло чотири інформаційних запити громадян, які були направлені Державною судовою адміністрацією України, як належним розпорядникам інформації.
Громадяни у своїх запитах клопотали про надання інформації, що стосується безпосередньо роботи суду, кількості працівників апарату, безкоштовних заходів для суддів, та ін.
Відповіді на запити надані у строк встановлений відповідно до ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» і надано вичерпні відповіді на протязі п’яти днів.
Результати розгляду інформаційних запитів на отримання публічної інформації направлялись на адреси запитувачів, які вказувались у запитах. Дві відповіді направлено запитувачам інформації по електронній пошті, один - в електронній формі і в паперовому варіанті по пошті.
Організація роботи з напрямку забезпечення виконання вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» контролюється керівництвом Мурованокуриловецького районного суду Вінницької області.
Мурованокуриловецький районний суд Вінницької області на офіційній веб-сторінці та в засобах масової інформації постійно висвітлює інформацію про роботу суду, що і є причиною незначної кількості запитів та звернень громадян.
Розподіл функціональних обов’язків між працівниками суду здійснюється на підставі посадових інструкцій. Для всіх категорій працівників суду складені посадові інструкції на підставі Типових інструкцій. Управління персоналом в суді займається консультант суду (по роботі з персоналом) Лісевич А.О. На даний час штатна чисельність суддів складає 3, державних службовців – 10, працівників патронатної служби - 2, працівників, які виконують функції з обслуговування - 1, обслуговуючий персонал - 1.
В суді щорічно розробляються графіки відпусток.
Керівником апарату суду Козак Л.В. на кожне півріччя складається план роботи суду, щотижнево проводяться виробничі наради, навчання з працівниками суду. За дев’ять місяців поточного року проведено 65 навчань, 40 виробничих нарад.
Згідно ст.128 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» збори суддів проводяться регулярно, обговорюються питання щодо внутрішньої діяльності суду, вирішуються нагальні питання тощо. За аналізуючий період 4 рази відбулися збори суддів.
У відповідності до Закону України «Про доступ до судових рішень» всі копії судових рішень надсилаються до Єдиного державного реєстру судових рішень комп’ютерній програмі «Д-3» у встановлені строки в електронному вигляді та із застосуванням особистих ключів електронного цифрового підпису. Наказом керівника апарату суду № 23 о/д від 12.07.2018 відповідальною особою за організацію роботи щодо використання ЕЦП визначено головного спеціаліста (з інформаційних технологій) Даценка К.В.
Крім того, постійно відповідно до зазначених термінів, проводяться узагальнення судової практики розгляду цивільних, адміністративних справ, справ про адміністративні правопорушення, кримінальних проваджень. Так, відповідно до планів роботи суду за дев’ять місяців 2019 року узагальнена судова практика: здійснення правосуддя в 2018 році; причин скасування і зміни судових рішень у 2018 році; розгляду запитів на отримання публічної інформації за 2018 рік; судимості на території району за 2018 рік; судова практики про злочини проти власності за 2018 рік; розгляду кримінальних проваджень про злочини , вчинені неповнолітніми в 2018 році; розгляду справ, пов’язаних із позбавленням батьківських прав за 2018 рік; судову практику про адміністративні правопорушення за ст.. 130 КУпАП за 2017-2018 роки; судову практику у цивільних, адміністративних справах, кримінальних провадженнях за 2018 рік, перше півріччя 2019 року за про відводи та самовідводи, підстави їх задоволення; стан здійснення судочинства у першому півріччі 2019 року; розгляду звернень громадян, запитів на отримання публічної інформації за перше півріччя 2019 року; ведення роботи з надсилання судових повісток у вигляді SMS- повідомлень за перше півріччя 2019 року; застосування такого виду кримінального покарання, як штраф у першому півріччі 2019 року та 2018році; щодо розгляду клопотань про обрання, продовження, зміну та скасування запобіжних заходів у вигляді тримання під вартою та домашнього арешту за 2018 рік та перше півріччя 2019 року; щодо розгляду кримінального провадження на підставі угод про визнання винуватості та про примирення за 2018 рік, перше півріччі 2019 року; щодо розгляду цивільних справ у порядку заочного розгляду за перше півріччя 2019 року; з питань відкриття провадження у цивільних справах (постановлення ухвал про залишення позовних заяв без руху, їх повернення) за 2018 рік; закриття проваджень у справах про адміністративні правопорушення у зв’язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення за перше півріччя 2019 року.
Варто зазначити, що на належному рівні ведеться судова статистика, відповідальними особами за ведення статистичної звітності наказом № 51 о/д від 27.11.2012 призначений головний спеціаліст (з інформаційних технологій) Даценко К.В. Контроль за вказаним напрямком роботи забезпечує керівник апарату суду Козак Л.В.
Постійно ведеться кодифікаційно-довідкова робота, вносяться зміни до нормативно-правових актів. Відповідно до наказу керівника апарату суду № 18 о/д від 27 квітня 2017 року здійснює консультант суду (по роботі з персоналом) Лісевич А.О.
Дуже важливим аспектом в роботі суду є перевірка стану виконавчої дисципліни, яка складається з наступних питань:
- щоквартально помічниками суддів проводиться аналіз справ, провадження по яким зупинено;
- щомісячно перевіряється своєчасність здачі до канцелярії суду справ, своєчасність звернення до виконання постанов по справам про адміністративні правопорушення, своєчасність звернення до виконання судових рішень по кримінальному провадженню, цивільних справах, справах адміністративного судочинства, перевіряється правильність оформлення та розміщення списків справ, призначених до розгляду.
Крім того, судовим розпорядником здійснюються заходи по охороні праці, проводяться заняття та інструктажі з охорони праці з працівниками суду.
Керівником апарату суду постійно ведеться облік споживання електричної енергії та комунальних послуг.
Оцінюючи діяльність Мурованокуриловецького районного суду вважаю необхідним враховувати такі критерії:
- зручність та комфортність перебування у суді,
- повнота, доступність та ясність інформації,
- дотримання термінів судового розгляду тощо.
Благодійною організацією «Всеукраїнська коаліція з надання правової допомоги» в рамках програми опитувань відвідувачів судів під час реалізації проекту «Покращення якості роботи суду Хмельницької, Вінницької та Волинської областей через проведення опитування учасників судових проваджень з використанням методології карток громадянського звітування», який здійснювався за фінансової підтримки проекту USAID «Нове правосуддя» в Мурованокуриловецькому районному суді Вінницької області з 20 березня по 19 квітня 2019 року було проведено анкетування відвідувачів суду методом заповнення анкет.
Загальна кількість анкет склала 64, адже середня кількість відвідувачів суду за 10 приймальних днів від 20 до 30 осіб. Відвідувачам пропонувалось заповнити паперові анкети та відповісти на поставлені в анкеті запитання: доступність суду; зручність та комфортність перебування в суді; повнота та якість інформації; сприйняття роботи працівників апарату суду; дотримання строків судового розгляду; сприйняття роботи судді, тощо.
Отримані в ході опитування по проекту "Покращення якості роботи Мурованокуриловецького районного суду Вінницької області" дані свідчать про загалом позитивну оцінку відвідувачами якості роботи Мурованокуриловецького районного суду Вінницької області: більшість респондентів (93,75%) максимально високо оцінили якість роботи суду, жоден з відвідувачів не поставив негативної оцінки, натомість 6,25% респондентів не змогли визначитися із своєю оцінкою якості роботи суду.
Як свідчить аналіз окремих вимірів якості роботи суду найбільш високо відвідувачі суду оцінили роботу працівників апарату суду (середній бал оцінювання склав 4,77) та роботу судді (середній бал оцінювання склав 4,77), найбільш критично була оцінена якість роботи суду в частині доступності суду (середній бал оцінювання склав 4,32) та дотримання термінів судового розгляду (середній бал оцінювання склав 4,57).
Відвідувачі Мурованокуриловецького районного суду Вінницької області не скористалися своїм правом та під час заповнення анкет не висловили свою думку щодо конкретних змін, які необхідні для покращення роботи цього суду сьогодні.
Окремої уваги заслуговує оцінка відвідувачів суду роботи системи «Електронний суд», третина респондентів (39,06%) зазначили, що знають про початок функціонування цієї системи, натомість лише десята частина респондентів (14,06%) особисто нею користувалися. Середній бал оцінювання роботи системи «Електронний суд» відвідувачами Мурованокуриловецького районного суду Вінницької області склав 3,00.
В приміщенні суду на другому поверсі обладнані місця для очікування, є можливість вільно і безперешкодно ознайомлюватися з матеріалами справи (кабінет канцелярії суду).
Зазначу окремо, що суд обладнаний пандусом, кнопкою для виклику працівника апарату суду громадянами з обмеженими можливостями. Розроблений та затверджений наказом керівника апарату суду Порядок щодо спілкування з особами з обмеженими фізичними можливостями, похилого віку, іншими маломобільними групами населення.
На першому та другому поверхах в доступних місцях розташовані інформаційні стенди з достатньою кількістю інформації: графіки роботи суду, порядку сплати судових зборів, реквізитів та розмірів платежів, зразки заяв, наприклад, заява про розгляд справи у відсутності учасника судового розгляду тощо. Громадяни можуть ознайомитися зі списками справ, призначених до розгляду в суді на поточний тиждень. Вказана інформація постійно оновлюється.
Керівником апарату суду Козак Л.В., спеціалістом з інформаційних технологій Даценко К.В., постійно оновлюється інформація на веб-сайті суду щодо діяльності суду, доступу громадян до правосуддя, також дана інформація розміщується на інформаційному стенді суду.
З метою забезпечення права громадян на доступ до правосуддя, Мурованокуриловецьким районним судом на виробничих нарадах проводиться обговорення питань з організації роботи суду.
Для зміцнення довіри громадян до суду 18 квітня 2019 року в суді проведено День відкритих дверей.
10 травня 2019 року керівником апарату суду Козак Л.В. та консультантом суду (по роботі з персоналом), прес-секретарем Лісевич А.О. було підтримано ініціативу Асоціації розвитку суддівського самоврядування та проведено Урок справедливості для учнів 1-А та 1-Б класів середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 смт. Муровані Курилівці.
6 працівників апарату суду пройшли дистанційне навчання у мережі «Феміда».
14 березня 2019 року керівник апарату Людмила Козак та консультант суду (по роботі з персоналом) Аліна Лісевич прийняли участь у семінарі для працівників апаратів місцевих судів Вінницької області на тему: «Організація роботи служби управляння персоналом у судах під час реорганізації судів». Семінар було проведено Національною школою суддів України у співпраці з Територіальним Управлінням Державної судової адміністрації України у Вінницькій області та Міжрегіональним управлінням Національного агентства з питань державної служби у Вінницькій, Житомирській та Хмельницькій областях, в Господарському суді Вінницької області.
15 березня 2019 року заступник керівника апарату суду Інна Боржемська взяла участь у тренінгу щодо реалізації проекту «Покращення якості роботи судів Хмельницької, Вінницької та Волинської областей через проведення опитувань учасників судових проваджень з використанням методології карток громадянського звітування» (КГЗ) у місті Вінниці, який проводила БО «Всеукраїнська коаліція з надання правової допомоги».
Керівник апарату суду Козак Людмила Володимирівна з 18 по 22 березня 2019 року пройшла навчання з підвищення рівня кваліфікації у Національній школі суддів України для керівників і заступників апаратів місцевих та апеляційних судів.
З 25 по 27 березня 2019 року консультант суду (по роботі з персоналом) Лісевич Аліна Олександрівна пройшла підготовку в Національній школі суддів України, в м. Києві, за програмою для спеціалістів з питань персоналу місцевих (окружних) та апеляційних судів.
18 квітня 2019 року керівник апарату суду прийняла участь у семінарі на тему «Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система (ЄСІТС)», який проводила Національна школа суддів України в місті Києві в приміщенні Печерського районного суду міста Києва.
19 квітня 2019 року керівник апарату суду прийняла участь у семінарі-практикумі на тему «Особливості застосування в судовій системі законодавства України у сфері звернень громадян, адвокатів, народних депутатів України» для працівників апаратів місцевих та апеляційних судів», який проводила Національна школа суддів України в місті Києві в приміщенні Печерського районного суду міста Києва.
Голова суду Тучинська Н.В. з 16 по 20 вересня 2019 року пройшла підготовку для підвищення кваліфікації у Національній школі суддів України за програмою для суддів місцевих загальних судів.
Cудовий розпорядник Мурованокуриловецького районного суду Вінницької області Кушнір Юрій Петрович 04 вересня 2019 року взяв участь у семінарі - навчанні відповідальних працівників з питань електробезпеки та охорони праці в КПТНЗ «Вінницький навчально – курсовий комбінат житлово-комунального господарства»
Також Кушнір Ю.П. 26 вересня 2019 року взяв участь у функціональному навчанні з питань пожежної безпеки в Навчально - методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Вінницької області.
Працівниками суду за дев’ять місяців 2019 року було підготовлено і опубліковано в пресі 6 виступів з правової тематики.
Враховуючи вищенаведене, вважаю роботу Мурованокуриловецького районного суду Вінницької області задовільною.
Керівник апарату суду Людмила Козак